De maffia moord

Jouw karakter

Guiseppe “Smoothtalk” Margherita

maffialid

Ronde kaarten

Opgelet! Je mag alleen de kaart openen van de ronde waarin jullie je bevinden.

Voorstellen

Lezen

Karakteromschrijving
Jij bent Guiseppe “Smoothtalk” Margherita, een wat oudere gangster, en een lid van de Familia (maffiabende) van de Boss. Je hebt veel eigendunk en je houdt er een dure levenstijl op na – ook al kan je die eigenlijk niet goed betalen.

Je bent een van nature een vrij vriendelijk persoon, goed met woorden, iemand die mensen kan overtuigen. En als het moet, subtiel bedreigen. Verder is je stem erg hees: laat dit merken.

Dit feit moet je vertellen:
Je bent Guiseppe “Smoothtalk” Margherita, een lid van de Familia van de Boss. Je geniet het vertrouwen van de Boss, en je knapt regelmatig klussen voor hem op. Vaak betekent dit, dat je tegenstanders, wanbetalers en andere ongehoorzame figuren met woorden tot inzicht brengt. Zodat ze weten wat hen te wachten staat als ze niet netjes meewerken. Je wilde alleen dat je werk méér opleverde…

Dit geheim mag je vertellen als iemand er naar vraagt:
Je stem is erg hees. Je hebt een koutje gevat door het natte weer, denk je. Misschien moet je voorlopig geen avondwandelingen meer gaan maken…

Dit geheim mag je vertellen als iemand er naar vraagt:
Je bent dol op dure spullen, zoals deftige kleding, luxe artikelen en goede whisky.

 

 

Sluiten
Ronde 1


Relatie met slachtoffer

Lezen

Dit feit moet je vertellen:
Jij vond Vittore een geschikte kerel, maar hij was wel erg ambitieus. Altijd bezig met geld verdienen, zijn invloed uitbreiden, vrouwen en wat ze bij de Familia ‘zaken’ noemen. Je kan je voorstellen dat sommigen hier hem een uitslover vonden. Of hem een keer goed op z’n bek wilden zien gaan. Of erger.

Dit feit moet je vertellen:
Mad Dog en zijn mensen zijn een zootje amateurs. Die moerasbewoners moeten zich gedeisd houden tegen de Boss. Anders worden ze nog een keertje vastgebonden op het spoor wakker...

 

 

Sluiten
Ronde 2


Gisteravond

Lezen

Dit feit moet je vertellen:
Gisteravond was jij alleen thuis. Op je vetleren Chippendale-bank, met de allerduurste gesmokkelde whisky, de nieuwe plaat van Duke Ellington op. Genieten van het goede leven dus – en dat verdien je! Forget about it!

Dit feit moet je vertellen:
Je hebt Antonio Rigatoni gisteravond in de stad gezien. Hij kwam uit de richting van de speakeasy.

Dit geheim mag je vertellen als iemand er naar vraagt:
Je bent gisterenavond wel even naar buiten geweest om een sigaartje te roken en een stukje te wandelen.

 

 

Sluiten
Ronde 3


Geruchten

Lezen

Dit feit moet je vertellen:
Je hebt de Boss horen zeggen, dat Poffer binnenkort een erg naar ongeluk zou kunnen overkomen. Als hij zijn werk niet goed deed.

 

 

Sluiten
Ronde 4


Wat valt op

Lezen

Dit feit moet je vertellen:
Er is een rode anjer gevonden voor de deur van de speakeasy.

Dit feit moet je vertellen:
Porterhouse heeft een paar miljoen dollar moeten betalen aan Vittore voor “vriendschap”.

Dit feit moet je vertellen:
Je zag Cal Calzone gisteravond in zijn rode Cadillac door de straten scheuren, richting de kliniek. Hij reed als een idioot en zwalkte van links naar rechts over de weg.

Dit geheim mag je vertellen als iemand er naar vraagt:
Je bent gisteren samen met Matze Lanski naar de kliniek gegaan. Vanaf daar heb je Vittore gevolgd naar de speakeasy.

 

 

Sluiten
Ronde 5


Moordwapen

Lezen

Dit feit moet je vertellen:
Je vraagt de groep om zuinig te zijn met bloederige details over de moord. Sinds de oorlog kan de barman niet meer goed tegen geweld.

Dit geheim mag je vertellen als iemand er naar vraagt:
Je hebt gisteren Vittore in de speakeasy bedreigd om het koffertje te geven. Maar je had niet verwacht dat hij je zou bespringen! Dat is een flinke matpartij geworden, en hij heeft je bijna gewurgd.

Dit geheim mag je vertellen als iemand er naar vraagt:
Jij bezit geen pistool. Je overtuigt mensen liever met je woorden. En dat lukt meestal ook.

 

 

Sluiten

Deze pagina is alleen beschikbaar op de telefoon

SPECIALE POWER

Eenmalige power

Koutje gevat!

Je stem is behoorlijk hees. Je mag één keer in het spel, tijdens het vertellen van een clue of geheim, zo hees gaan praten dat niemand je nog verstaat.

(Klik om te vergroten)

(Klik om te vergroten)

ontvang 15% korting